zaterdag 5 november 2016

Wie ik ben?

Zo'n 38 jaar geleden werd ik geboren in Zutphen. Mijn hele jeugd heb ik in het centrum gewoond. 
De eerste 8 jaar in de Waterstraat, toen naar de Kolenstraat, waar ik mijn ouderlijk huis verliet om in de Kuiperstraat (lekker ver weg) in een kamer te gaan wonen. Ik woonde nog half in de Marschpoortstraat en even aan de Vispoortplein en toen ben ik het centrum uit gegaan.
Nu woon ik al jaren in de Zuidwijken, maar het centrum trekt nog steeds. 
Zodra ik de stad in fiets, de torens hoor, dan ben ik thuis! 
En nog steeds na al die jaren in het centrum, kom ik nieuwe dingen tegen. Verwonder ik me over de mooie leuke plekken, winkeltjes en bijzondere projecten.

Ik ben moeder van twee geweldig leuke kinderen! Een dochter van bijna 12. Ze zit in de brugklas van het Baudartius. En een zoon van bijna 8 die op de Walter Gillijnsschool zit. Ik ben altijd erg actief geweest op school, maar dat wordt nu een beetje minder omdat er nu een continu rooster is er het overblijven er niet meer is. Dat geeft weer tijd en ruimte voor nieuwe avonturen.


Daarnaast werk ik op dinsdag en vrijdag in een van de leukste winkels van Zutphen. 

Noten & Zo! 
Met heel veel plezier help ik daar allerlei verschillende mensen met verschillende wensen aan nootjes en heel veel andere lekkernijen. In de twee en half jaar dat ik daar werk, heb ik veel geleerd! Niet alleen over hoe ik noten moet branden, hoe noten groeien en geoogst worden, over hoe goed en lekker zuidvruchten zijn en nog heel veel andere dingen. Maar ook dat ik ondanks dat ik het niet dacht te kunnen, iets kan verkopen als ik er enthousiast van ben. En veel over wat er bij komt kijken om een ondernemer te zijn. Ik ben dat natuurlijk zelf niet maar ik zie het wel van heel dicht bij. Ik ben anders gaan kijken naar de kleine zelfstandig ondernemers waar Zutphen er veel van heeft. Ik ben anders naar de stad gaan kijken en naar de winkels.
Daar is ook het idee ontstaan om een tour langs alle leuke winkels en plekjes van "mijn" Zutphen te gaan doen.
In de komende tijd ga ik je mee nemen op een tocht langs alle leuke winkeltjes en plekjes die er in het centrum zijn. Ik hoop dat ik jullie kan laten zien hoe leuk en mooi Zutphen is!

Ga eens verdwalen in je eigen stad!

4 opmerkingen:

  1. Dat ziet er al goed uit Meinou. Ik ga je blog in mijn favorieten van mijn blog zetten. Groetjes Margot xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He wat leuk dat je me al gevonden hebt, ik ben nog aan het prutsen hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Meinou, volgens mij heb ik bij jou in de klas gezeten op de Montessorischool? ☺
    Wat leuk je zo weer tegen te komen!
    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen