donderdag 1 december 2016

De Sint is weer in het land

Ja ja, hij is er weer, die goeie ouwe Sint! En wat gezellig spannend is dat toch altijd. Mijn zoontje is nu acht en gelooft nog altijd in Sinterklaas, maar dit zal wel het laatste jaar zijn. Dat maakt dit jaar toch wel weer bijzonder! Dus we zijn lekker naar de kade geweest om de Sint te verwelkomen. Lekker pepernoten eten en hij mocht natuurlijk zijn schoen zetten.

Sinds mijn dochter niet meer in de Sint gelooft mag zij met de rest van de familie mee doen met lootjes trekken. Dat is natuurlijk ook heel spannend. Maar ook wel wat werk. Een surprise maken en gedicht schrijven en waar ga je dan je cadeau halen?

Ik ben er zelf nogal een voorstander van om in eigen stad de Sint inkopen te gaan doen. Daar zijn genoeg leuke winkels voor. En zo kom ik dan ook bij Zazou in de Laarstraat terecht. Dat is zo'n leuke kleurrijke winkel met allemaal hebbedingetjes en tweedehands kleding.

Als je de winkel binnenloopt zie je overal om je heen mooie kleurrijke dingen. Boekjes, mandjes, sleutelhangers, kettinkjes, van alles. Ik zag er ook wat kleine speeltjes die ik vroeger ook had. Zo grappig! Zoals zo'n houten poppetje op een cilinder en als je dan op de onderkant drukt, valt het poppetje om. Ik weet eigenlijk niet waarom, maar vroeger vond ik dat erg leuk en mijn zoontje vond het ook erg leuk. Er lagen nog meer kleine speeltjes van hout. De meeste spullen zijn fairtrade. Er wordt in ieder geval goed gekeken naar de manier waarop iets wordt vervaardigd. Duurzaamheid is belangrijk en dat vind ik als klant ook fijn. Er is voor ieder wat wils. Vorig jaar heb ik voor mijn dochter een leuk boekje gevonden. Voor dit jaar is het nog geheim!

Achter in de winkel is ruimte voor de kleding. Het is tweedehands kleding, dus betaalbaar maar heel netjes. Alles wordt goed geselecteerd voor dat het in de winkel komt te hangen. Dus het ziet er allemaal hartstikke mooi uit. En het aanbod wisselt daardoor ook geregeld, dus je kan er steeds weer andere leuke kleren vinden. De kleding is vooral voor kinderen en dames.

Je kan er heerlijk een tijdje rondsnuffelen want er is genoeg te zien en als je dan iets tegenkomt waar je iets over wil weten word je heel vriendelijk geholpen. En dan kom je dus als blije sint (of piet) weer naar buiten. Oh ja, ik zag een oprijplank voor de deur, dus je kan er ook met een kinderwagen of rolstoel makkelijk naar binnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten